Laura in Argentinië

Laatste bericht uit Nederland

Hola a todos! Nog even een laatste bericht voordat ik vertrek, want vandaag is het dan eindelijk zover!!! De laatste dingen zijn geregeld, mijn spullen zijn allemaal gepakt, en over een paar uur vertrek ik naar Schiphol. Ik vind het heel spannend om straks dat vliegtuig in te stappen en voor het eerst zonder mijn ouders zo ver weg te gaan, maar ik heb er heel erg veel zin in. Om half 6 spreken we af op Schiphol af met de 6 anderen met wie ik ga vliegen. Er zal dan ook een vrijwilliger van AFS zijn om ons te helpen. Mijn ouders, Sietske en mijn tante gaan met me mee om me uit te zwaaien, en dan gaat mijn grote avontuur in Argentinië echt beginnen!!!

Onze vlucht gaat om 20:30. We hebben een overstap in Parijs, en rond 23:30 vliegen we door naar Buenos-Aires, waar we om 8:00 ’s ochtends aankomen. Dan gaan ik met andere uitwisselingsstudenten van AFS die bij mij in de buurt verblijven met de bus naar Chazón, een stad dichtbij Santa-Eufémia, waar mijn gastgezin mij op zal halen.

De afgelopen tijd is er veel gebeurt aan voorbereidingen. Ik heb een afscheidsfeestje gegeven voor mijn vriendinnen, en daarna ben ik met papa, mama en Sietske nog 10 dagen op vakantie geweest, waar ik heerlijk heb kunnen uitrusten. Daarna heb ik nog vaak afgesproken met vriendinnen, want ik wilde nog zoveel mogelijk doen voordat ik voor een jaar afscheid moet nemen. Aan het begin van de vakantie had ik mijn inentingen al gehaald, en we Den Haag om mijn visum op te halen. Daarvoor hadden we al veel moeten doen zoals een verklaring aanvragen omtrent gedrag bij het gemeentehuis en de rechtbank. Ik heb ook veel geshopt en inkopen gedaan, zoals natuurlijk de cadeautjes voor mijn gastfamilie. Het afgelopen weekend had ik nog een afscheidsfeestje gegeven voor familie, en gisteravond natuurlijk voor de laatste keer dineren in Nederland.
Ik ben de laatste weken ook al aardig goed bezig met Spaans leren. Ik heb wat boekjes gekocht met een cursus, zodat ik de basis vast onder de knie krijg, maar in Argentinië leer ik het hopelijk heel snel.

Ondertussen heb ik via Facebook en Instagram ook al wat contact met mijn gastbroers en nieuwe klasgenoten. Mijn klasgenoten zijn al goed op de hoogte gebracht van mijn komst, haha! Mijn gastbroers zijn heel aardig en open, super fijn!
Volgens mijn gastbroer vinden mijn gastouders het ook heel spannend, vooral omdat ze nauwelijks Engels spreken. Het zal de eerste paar dagen inderdaad wat lastig worden met communiceren, maar gelukkig heb ik een klein woordenboekje, die ik altijd bij me kan houden.

Zoals ik in mijn eerste bericht al had gezegd, ga ik volgende week met school een week naar Mendoza. Mendoza is het een gebied in Argentinië dat dichtbij de grens van Chili ligt, en waar ook de bekende Argentijnse wijn vandaan komt. Daar gaan we allerlei educatieve dingen doen in de stad, maar ook avontuurlijke dingen, zoals raften en paardrijden. Heel spannend, maar het komt vast helemaal goed. Het is alleen wel een lange rit met de bus, maar dan zie ik wel meteen veel van het land!

Mijn volgende bericht zal vanuit Argentinië zijn, na mijn eerste week!!

Saludos!!!

Laura

Reacties

Reacties

Renate

Whoa, yes super meid! Mooie herinneringen maken daar want zo'n reis blijft de rest van leven bij je ;-). Spannend maar toch op eigen benen (met een gastgezin als vangnet en ondersteuning). Hahaha, kijken hoelang het duurt voor je ook zelfs in het Spaans gaat denken ipv alleen praten ;-p. Zet hem op meid en heeeeell veeeel plezier. Groetjes Renate en lekker blijven dansen!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!