Laura in Argentinië

Weekend in de Sierras, AFS kamp en meer

Hallo iedereen!

Ik ben nu meer dan 5 maanden in Argentinië, en heb dus nog ongeveer 6 maanden te gaan. Het is nog steeds heel erg warm overdag, meer dan 30 graden meestal. Helaas is het ’s avonds meestal wel fris.

Twee weken geleden op vrijdag ging ik voor het eerst met Graciela naar aqua gym, gym in het openbare zwembad op muziek, met een groep vrouwen, en mijn vriendinnen Anna en Zara doen dat ook. Daarna gingen we met z’n drieën, Zara, Anna en ik, naar het zwembad bij Anna. Die avond was er het motorfeest, een jaarlijkse traditie voor mensen die van motors houden, waar je naartoe kan om te kijken naar een rockband en wat kan drinken en er worden dingen verkocht. Daarna moest ik naar huis om te slapen, want om 5 uur in de ochtend vertrokken mijn gastouders, -broertjes en ik naar Rio Cuarto om daar de Dakar te zien. Dakar is een rally tussen auto’s, vrachtwagens, quads en motors in Latijns Amerika en eindigt en Buenos Aires. Het was mooi om te zien, en het leuke was, dat bijna de helft van alle deelnemers Nederlanders waren.
Daarna reden we naar de Sierras, waar we de rest van het weekend in een huisje zouden verblijven, samen met vrienden van mijn gastouders (Walter, de natuurkundeleraar van school met zijn vrouw en kinderen), die in een huisje verderop verbleven. We gingen eerst naar het centrum van de plaats waar we verbleven, een dorp waar vroeger voornamelijk Duitse immigranten woonden, en je dus ook het gevoel had dat je er in Duitsland bent, omdat alle gebouwen Duits zijn en je veel Duitse namen ziet. We hebben er een tijdje rondgelopen, en daarna heb ik heel lang met Laureano en Agustin op het plein gezeten. We moesten wachten, omdat de auto onverwachts stuk was gegaan. Gelukkig kwam Walter helpen de auto repareren en in zijn auto reden we naar het huisje. Toen we kwamen gingen we gelijk naar het zwembad, waar ook de vrouw van Walter met zijn kinderen waren. Daarna hebben we samen een wandeling gemaakt, een beetje door het centrum geslenterd en wat winkels bekeken. Na een paar uur gewandeld, kwamen we moe en met zere voeten terug bij ons huisje en hebben we samen met de andere familie asado gegeten. Daarna, zo rond een uur of 1 gingen we het centrum in om wat te drinken. Ik was enorm moe, maar besloot toch maar om mee te gaan. De volgende dag, na de lunch, gingen we met de andere familie naar een park in de Sierras, dat ook van Duitse immigranten was, dus ook weer veel Duitse gebouwen en Duitse winkeltjes. Achter het dorpje was een rivier met een watervalletje, waar we op de rotsen hebben gezeten en wat gegeten en gedronken hebben. Op de terugweg wilden het dochtertje van de andere familie, de moeder en ik graag paardrijden. We hadden de vorige dag al een plek gezien waar we dat konden doen, dus daar gingen we. Er liep een jongetje van 14 mee om te begeleiden, maar alleen kon ik het ook al aardig goed.
’s Avonds gingen we weer het centrum in, we hebben wat rondgeslenterd en daarna hebben we op een terras pizza gegeten.

De volgende dag vertrokken we weer richting huis om 4 uur in de ochtend. Ik voelde al niet zo lekker. Toen ik thuis kwam kwam ik erachter dat ik koorts had, dus bleef de rest van de dag maar in bed.

De rest van de week was alles rustig, ik was met vrienden en veel bij het zwembad.
Het weekend daarna had ik een AFS kamp. De gastouders van Matilde uit Italie, hadden ons uitgenodigd om een paar dagen te komen kamperen. Zij wonen in een huis tegenover een meer, in General Levalle, een dorp een een paar uur hiervandaan. We gingen met 5 AFS studenten en een aantal vrijwilligers. De eerste middag hebben we eerst de boodschappen gedaan, en daarna doken we het meer in, waar ik na ongeveer drie uur met een roodverbrand gezicht uitkwam. ’s Avonds hebben we het eten voorbereid, kip met salade. Na middernacht gingen we bij de rivier zitten met onze slaapzakken en dekens en deden we spelletjes zoals doen, durf, of de waarheid, met tequila en andere drankjes. Op een gegeven moment kwamen er jongens langs die een eindje verderop zaten met muziek en drank, en vroegen of wij niet even met hen wilden dansen. Dat hebben we dus een tijdje gedaan, wat gezellig was. Daarna besloten we om te gaan slapen, maar niemand had eigenlijk zin om in de tent te slapen, dus we bleven allemaal buiten slapen.
De volgende dag, na lang uitgeslapen te hebben, gingen we naar het huis van de familie van Matilde, waar we in het zwembad gingen. Daarna gingen we weer naar het meer, waar we met de vijf meisjes op een grote band achter een jetski gingen, superleuk en heel veel gelachen. Die avond gingen we eten bij Matilde thuis. Daarna deden we onze AFS-shirtjes aan, want we gingen met de uitwisselingsstudenten en vrijwilligers naar het plein om foldertjes van AFS uit te delen, om reclame te maken.
Toen we daarmee klaar waren gingen we weer terug naar de tenten. Daar gingen we previa houden, dat wil zeggen dat we samen wat drinken, voordat we uitgaan. Rond een uur of 3 gingen we met z’n allen uit in de club in het dorp. Heel gezellig.
De volgende dag gingen we weer even in het meer zwemmen, en daarna gingen we weer naar het huis van Matilde. In de middag nam ik weer de bus naar Rio Cuarto, waar ik erachter kwam dat de volgende bus naar Chazón pas om 22.00 kwam. Gelukkig konden Graciela en Walter me al eerder ophalen.
Afgelopen vrijdag ging ik weer naar aqua gym, en daarna ging ik met Graciela en Agustin naar Villa Maria.
Die avond was er een schuimparty in de club in Pascanas, waar ik met mijn vrienden naartoe ging. Een hele geslaagde nacht.
Zaterdag ging ik met mijn gastouders, Agustin en een vriend van Agustin de hele middag naar het zwembad in Carlota.
Die avond was het heel gezellig op het plein, er was een live band die lokale muziek speelt, waar altijd veel mensen naartoe komen. Met onze vriendengroep gingen we dus ook maar even. We gingen bij het café aan de rand van het plein zitten en hebben wat gedronken.

Ondertussen ben ik me een beetje aan het voorbereiden op de vakantie, want donderdag gaan we voor tien naar het strand in Brazilie, Praia Bombas e Bombiñas!! We gaan met de auto, wel lang rijden, maar gelukkig hebben we een overnachting in een hotel. Het landschap onderweg schijnt wel heel mooi te zijn. Ik benieuwd! De volgende keer hierover dus meer.

Groetjes Laura

Reacties

Reacties

clemensheerink@icloud.com

Hoi Laura

Het verhaal van je was weer geweldig en weet je wat ik het mooiste vindt, dat je bij de Dakar rally rijders bent geweest want dat is mijn favoriete sport wat 1 keer per jaar plaats vindt en ik volg het op de tv.
Wou dat ik er bij was maar helaas jij bofkont.
Nou verder heel veel plezier verder nog en goeie reis naar je vakantie bestemming en hoop snel weer wat van je te horen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!