Laura in Argentinië

2 maanden in Argentinië

Hallo iedereen!! Inmiddels ben ik meer dan 2 maanden in Argentinië en alles gaat nog altijd goed. Ik begrijp de taal steeds beter en het spreken gaat ook beter en ik praat nu ook wat sneller.
Op school verveel ik me wel een beetje, omdat we enorm weinig doen, en ik nauwelijks iets leer, maar goed, gezellig is het wel!

Op dit moment zijn we op school onder andere bezig met een soort sportdag, waarbij we zijn opgedeeld in de groepen ‘blauw en ‘rood’. We worden ingedeeld bij een sport, en we moeten, natuurlijk, met een groep ook weer een dans instuderen.

Drie weken geleden ging ik (zoals ik in mijn vorige blog al aangekondigd had), een weekend naar La Fiesta de Flor (bloemenfestival) in de provincie Buenos-Aires, met mijn gastouders, Anna en Greta, een oom, tante twee oma’s, opa en twee nichtjes. Het festival was in de stad Escobar, waar we in het centrum een hotel hadden geboekt. Het was een lange rit van 6 uur, en toen we ’s avonds aankwamen hebben we allereerst met z’n allen lekker gegeten, en daarna lekker slapen. De volgende ochtend moesten we vroeg ons bed uit, ontbijten en daarna gingen we naar het bloemenfestival, ongeveer een kwartier rijden van het centrum van Escobar. Het was in een park, een soort hele grote tuin. In het park kon je een grote hal in waar heel veel verschillende soorten bloemen waren, en ook kunstwerken van bloemen. Buiten kon je in het park, bij het water zitten, en er waren eettentjes (natuurlijk veel asado). We hebben hier wat rondgelopen, en aan het eind van de middag waren er jongens en meisjes die traditionele Argentijnse Folklore dansen opvoerden.’ S Avonds hebben gingen we, na even uitgerust te hebben in het hotel, naar het bloemenfestival in het centrum van Escobar, een optocht van mooie wagens met veel bloemen, verkleedde mensen en muziek. Het leek wel een beetje op de carnaval in Brazilië. Het was enorm druk, maar wel heel mooi om te zien. De volgende dag was het de bedoeling dat mijn gastouders, Anna, Greta en ik naar Temaikén zouden gaan, een dierenpark in de buitenlucht. Helaas regende het heel veel die dag, waardoor het eigenlijk niet de moeite waar was. We hebben wat foto’s gemaakt met de naam Temaiken, zodat we er toch nog een beetje geweest waren, haha. Daarna besloten Walter en Graciela om toch maar naar Buenos-Aires te gaan, om de hoofdstad een beetje te verkennen. We hebben vooral rondgelopen, een museum bezocht, en we gingen naar Playa de Mayo, het bekendste plein in Buenos-Aires. ’S Middags hebben we geluncht bij, jawel, MAC DONALDS. Die hebben ze hier alleen in de grote steden, dus er zijn er niet zoveel in Argentinië. Ook kwamen we in een straat met heel veel Italiaanse kraampjes met Italiaans eten en spullen, omdat in Argentinië heel veel Italiaanse immigranten zijn. Natuurlijk is een middag lang niet genoeg om Buenos-Aires te verkennen, maar we komen zeker een keer terug voor meer dagen!

Zoals jullie weten zijn Argentijnen enorme voetbalfans, en bij mij thuis wordt dan ook, met zoveel mannen in huis heel veel voetbal gekeken. Het werd dus maar eens tijd dat we eens naar een echte voetbalwedstrijd gingen. Op een dinsdagmiddag gingen we met de familie (mijn vier broers en gastouders) naar de wedstrijd Argentinië-Paraguay, in Cordóba. De wedstrijd op zich was een beetje saai, maar het was wel leuk om de sfeer mee te maken in het stadion!! Daarna gingen we met z’n allen eten in Cordóba.

Verder waren we op school veel bezig met het voorbereiden van de expo, een jaarlijks evenement dat we met school organiseren. De expo is een avond waarop we allemaal dingen laten zien van Latijns-Amerikaanse landen, zoals dans, je kon typische gerechten proberen uit Latijns-Amerikaanse landen. We werden ingedeeld in een land (ik zat in Peru), en voor dit land moesten we met de expo onze kraam inrichten.
We zijn in de lessen veel bezig geweest met gedichten van Latijns-Amerikaanse schrijvers. We moesten allemaal spandoeken maken en stukjes van die gedichten te maken. Om reclame te maken in Santa-Eufémia voor de expo, gingen we allemaal, in groepjes rondrijden op een carroso, een aanhangwagen achter de auto waar we op gingen zitten, en met een microfoon de expo aankondigden. Steeds stopten we om voor mensen gedichten voor te lezen. Ik vond deze manier van reclame maken zó leuk dat ik wel 4 keer mee ben geweest!!
Met het ensemble hebben we een stuk ingestudeerd, en met de opening van de expo hebben we dat voor alle leerlingen van de school en leraren opgevoerd. Het was de eerste keer dat ik hier in het openbaar viool speelde, en iedereen was er heel enthousiast over!
Met de expo waren er van alle leerjaren dansen uit verschillende landen. Met de gymlessen hebben we met het 5e en 6e jaar de dans ingestudeerd voor de expo (onze dans was Braziliaans).
Er was heel veel belangstelling deze avond, en het was heel gezellig met iedereen. De expo en de voorbereidingen waren heel leuk met iedereen!

Verder ben ik overdag na schooltijd en ’s avonds veel met vrienden en vriendinnen. We gaan naar iemands huis of we gaan vaak naar de voetbal kijken van vrienden. Vorige week hebben we met de vriendengroep taco’s gegeten bij Alba thuis.
Met Anna en Zara gingen we bij Zara thuis pizza gegeten, en daarna hebben we karaoke gezongen.
Ook gaan we vaak naar de ijscobar, en met de jongens en wat andere meiden rijden we vaak rondjes door het dorp in de auto, en op zaterdagavond gaan we (meestal) uit in de club in la Carlota.

Donderdagmiddag hadden we geen les op school, en daarom vond onze hockeytrainster het een mooi moment voor onze laatste wedstrijd van dit jaar. We moesten in een andere plaats spelen, dus gingen we ons team met de bus, ongeveer een uur. Helaas hebben we verloren, maar het was wel leuk om weer een keer een wedstrijd te spelen. De terugweg was erg gezellig met een bus vol kakelende en zingende meiden, haha.

Zaterdag, 29 oktober, was mijn verjaardag! Toevallig gingen we die avond eten met het hockeyteam. Om 24.00 ging het hele team natuurlijk zingen, en daarna hebben we veel foto’s gemaakt. Toen ik thuiskwam na het eten wachtte mij een hele warme felicitatie van Graciela. Toen ik met een smoes naar de gang werd gelokt, stonden Anna en Zara met een spandoek mij bij de deur op te wachten, en hebben ze hard voor me gezongen. Daarna hebben we mijn verjaardag gevierd in een café in het dorp. Op vrijdag was ik met mijn vriendinnen al begonnen met taart bakken, en op zaterdag kwam mijn vriendin Martina om de cup cakes te decoreren. Daarna gingen we naar het voetbalveld om te kijken naar de wedstrijd van de jongens. Na afloop kwamen mijn vriendinnen bij mij thuis taart eten. ’s Avonds waren al mijn vrienden uitgenodigd om te komen eten, heel gezellig. Daarna gingen we ons voorbereiden om uit te gaan in Carlota. Het was een hele geslaagde verjaardag!

Besoss!

Laura

Reacties

Reacties

Christine Willems

Hallo Laura
Ontzettend leuk om allemaal te lezen, het bloemenfeest, het reclame maken voor de gedichten in de aanhangwagen, Buenos Aires en jouw verjaardag: heel fijn voor jou dat ze er een mooi feest van gemaakt hebben.!
groetjes Christine

Clemens

Nou verhaal gelezen en ik vind het hartstikke leuk ben trots op je dat je heel veel lol en plezier hebt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!